Wiosna 2019 - Cyklady

W marcu 2019 r wybieramy się na greckie wyspy Cyklady. Temperatura powinna już oscylować powyżej 20°C w dzień. W planie: Kithnos, z gorącymi źródłami, Syros, Paros, Serifos lub śladami Odyseusza, tam gdzie wietr zaprowadzi ;)
Jacht Bavaria 44 czyli 4 kabiny 2 osobowe, 2 łazienki.

gr1. 16.03-23.03. 2019 / prowadzący BZ/ brak miejsc / koja - 240 € / burtowe - 100 € / kaucja zwrotna - 100 €

           W maju kolejny wypad do Grecji, rejs bardziej familijny, kąpiele, widoki, zatoki, wysepki i przysmaki lokalnej kuchni.  W planie także kraina pistacji, antyczny teatr grecki przy starożytnym uzdrowisku, kąpiel w termalnych wodach siarkowych, i takie tam drobiazgi.
Jacht BAVARIA 49: 5 kabin 2 osobowych, 3 łazienki.


gr2. 25.05-01.06. 2019 /
prowadzący TZ/ xO xx xx xx xx // koja - 280 € / burtowe - 100 € / kaucja zwrotna - 100 €



Lato 2019 - Bałtyk
W drugiej połowie sierpnia chciałbym zaprosić Was na nasz Bałtyk. Pewnie znacie Go  zza parawanu, z poziomu piaszczystej plaży . Ale Bałtyk może zaskoczyć. Wapienne klify, granitowe urwiska, malownicze porciki ukryte w nanbrzeżnych skałach, labirynt szkierowy, wyspa malarzy i artystów to wszystko też nasz Bałtyk :) 
Wyruszamy na Bornholm, szlakiem praojców i kolejnych pokoleń polskich żeglarzy .
Planuję dwa lub trzy jachty Twist 32 , każdy na 6-7 osób i wspólną eksploracji Bornholmu i arhipelagu Ertholmene.

Bk1. 17.08-24.08. 2019 / prowadzący Tadek - brak miejsc
Bk2. 17.08-24.08. 2019 / prowadzący Bartek - brak miejsc
Bk3. 17.08-24.08. 2019 / prowadzący Grzegorz - brak miejsc

TWIST 32 / składka na jacht - koja - 950 zł/ burtowe - 400 zł / kaucja zwrotna od załogi - 2000 zł

Jesień 2019 - Morze Jońskie
Tej jesieni wybieramy się na odwiedzenie greckich wysp położonych na Morza Jońskim. Startujemy z Korfu przez Itakę, Kefalonię i Zakyntos.
Jacht BAVARIA 44, cztery kabiny 2 osobowe, 2 łazienki.

GR4. 21.09-28.09. 2019 / prowadzący TZ/ brak miejsc  // koja - 280 € / burtowe - 150 € / kaucja 100 €


Zima 2020 - Kanary
Zimą 2020 zapraszam kolejny raz do odwiedzenia tego żeglarskiego zkątka Europy leżącego na wysokości Sahary. Startujemy z Teneryfy a w planie mamy zwiedzanie wysp zachodnich La Gomery, El Hiero i La Palmy.
Wyspy Kanaryjskie to kraina "wiecznej wiosny" , temperatura wody zimą wynosi około 17-19oC a powietrza waha się od około 15oC w nocy do około 25 oC w dzień. Wiatry zazwyczaj dosyć silne , to na tym akwenie rodzą się passaty, sprzyjają szybkiej żegludze.
Wyspy zachodnie w przeciwieństwie do wschodnich, są bardziej dzikie i zielone. Nie spotkacie tu luksusowych hotelowców i tłumów turystów. zachwycaja żeglarzy i globtroterów dzikością krajobrazów i endemiczną roślinnością.
Kolumb wyruszając na swoje najsłyniejsze wyprawy odpoczywał tu przed rejsem w nieznane. W San Sebastian De La Gomera zaopatrzył się w wodę, pożywienie i doprowadził swoje karawele do stanu pozwalającego płynąć w nieznane. Dzisiaj też spotykamy tu żeglarzy szykujących się do skoku przez Atlantyk lub wyruszających na Wielki Krąg. Każdy żeglarz morski powinien tu się chociaż raz zatrzymać. Ale najlepiej to zrobić z grupą przyjaciół żeglarzy z Międzyrzecza :)
Jacht BAVARIA 49, 5 kabin 2 osobowych, 3 łazienki, pełne wyposażenie hotelowe.
Tym razem proponuję rejs flotowy w termnie lubuskich ferii zimowych.
W miarę zgłoszeń następnych kapitanów i załóg lista będzie uzupełniana.

Taka cena jest możliwa jeżeli zarezerwujemy jacht maksymalnie do 30 czerwca 2019 r.

WK1. 18.01-25.01. 2020 / prowadzący TZ/ Xo oo oo oo oo // koja - 290 € / burtowe - 150 € / kaucja zwrotna - 2500 €*

WK2. 18.01-25.01. 2020 / prowadzący BZ/ Xo oo oo oo oo // koja - 290 € / burtowe - 150 € / kaucja zwrotna - 2500 €*



* 2500 € jest to łączna kaucja od całej załogi za jacht, istnieje możliwość ubezpieczenia kaucji 180 € - bezzwrotnie plus  480€ - zwrotna


ORGANIZACJA REJSU.

Rejsy morskie prowadzę w systemie "klubowym" tzn. każdy uczestnik rejsu jest członkiem załogi i bierze czynny udział w pracy wacht.
Zazwyczaj dzielimy się na trzy wachty. Dwie prowadzą jacht i prace pokładowe a jedna pełni słuzbę w kambuzie. O północy następuje zmiana wachty kambuzowej.
Taki system zapewnia równomierny dostęp do przyjemności prac jachtowych oraz możliwość pochwalenia się przez każdego z uczestników rejsu swoimi umiejętnościami kulinarnymi ;)


KOSZTY REJSU.

  Na koszt rejsu skłda się :

 1. Kojowe - w.g. informacji przy opisie rejsu. Składka obejmuje: miejsce na jachcie, ubezpieczenie jachtu, opiekę kapitana.
    Wpłacana jest przy rezerwacji jako zaliczka - 50 % kwoty, reszta na miesiąc przed rejsem.

 2. Burtowe - wysokość składki zależy od rejonu pływań, proponowana kwota przy opisie rejsu, zależy od rejonu pływań. Składka płacona przy wejściu na jacht. Pokrywa koszty wyżywienia, opłaty portowe, koszt paliwa, gaz, sprzątanie jachtu często prysznice dla całej załogi oraz inne koszty związane z pobytem na jachcie . Wysokość składki może być zwiększona na życzenie załogi.
Rozliczana jest po rejsie i jeżeli coś zostaje to jest zwracane załodze.
Zwyczajowo zajmuje się tym II oficer.
Kapitan jest zwolniony z burtowego.

3. Kaucja -  wielu armatorów wymaga kaucji, która pokrywa drobne szkody nie objęte ubezpieczeniem. Kwota kaucji dzielona jest w równych częściach między uczestnikami rejsu. Po rejsie jest zwracana. Płacona na burcie jachtu.

 4. Koszty dojazdu - dojazd na jachty odbywa się indywidualnie ale bywa , że organizujemy dojazd wspólnie, zależy od załogi :)

 5. Ubezpieczenie zdrowotne - często na czas pobytu za granicą ubezpieczamy się dodatkowo na wypadek leczenia i przewozu chorego do kraju. Warto wyrobić sobie w NFZ-cie Europejską Kartę Zdrowia. Istnieje możliwość ubezpieczenia grupowego dla załogi  ale decyzję podejmuje każdy indywidualnie.


Co warto zabrać ze sobą na rejs
?


Niezależnie od akwenu powinniście mieć ze sobą:

• dokumenty, dowód osobisty lub paszport
• patent żeglarski lub książeczkę żeglarską
• drobne na toalety
• walutę lub kartę płatniczą
• potrzebne lekarstwa
• ręcznik
• akcesoria higieniczne
• klapki pod prysznic

Zależnie od rodzaju, rejonu pływań i subiektywnych potrzeb, niezbędne mogą być :

• śpiwór i mała poduszka
• sztormiak - na pierwszym rejsie wystarczy nieprzemakalna kurtka np.narciarska lub wędkarska i takie same spodnie, jeżeli masz
• kalosze - w mokrych i chłodnych rejonach
• 2 swetry
• 2 pary spodni
• dres
• ciepłe ubrania ( skarpety, rękawiczki, czapka wełniana, kalesony lub getry)
• letnie ubrania ( czapka, okulary przeciwsłoneczne, T-shirt, szorty, strój kąpielowy)
• obuwie sportowe
• odpowiedni zapas bielizny, minimum.4 komplety

• telefon z ładowarką
• latarkę, aparat fotograficzny

Pamiętaj, że na północ od nas - nawet jeżeli planujesz rejs latem, to wiatr na morzu potrafi bardzo szybko wychłodzić organizm. I często jest tak, że wpływamy do portu opatuleni jak zimą na sankach, zwłaszcza po nocnej wachcie, a w porcie przebieramy się T-shirty i krótkie spodenki bo grzeje.
Niedocenianym na lądzie czynnikiem jest wiatr + wilgoć + niska temperatura. Ale w rejsach, zwłaszcza jesiennych, staje się to poważnym problemem i dlatego tak ważne jest to, byście po wachcie mogli przebrać sie w suche rzeczy i wejść do suchego, ciepłego śpiwora. Bardzo praktyczna w tych rejsach jest bielizna termiczna, szczególnie ta, mająca właściwości bakteriobujcze.

Natomiast tygodniowy rejs po Grecji, Chorwacjhi czy Kanarach stawia inne wymagania. Tu problemem może być nadmiar słońca i wysoka temperatura i odwodnienie. Nie musicie zabierać dużej ilości ciepłych ubrań. Polar i jedne długie spodnie zazwyczaj wystarczają ale nie zapominajcie o sztormiaku, to jednak morze :)
Natomiast jeżeli są przewidziane nocne przeloty to warto mieć też czapkę i rękawiczki polarowe.
Ale podstawowym strojem "organizacyjnym" są kąpielówki, T-shirt i krótkie spodenki.
Jachty zazwyczaj są dobrze wyposażone w sprzęt  hotelowo-kambuzo. Jedyne, co powinniście zabrać to ręczniki kąpielowe i na plażę, krem do opalania, czapka z daszkiem i okulary przeciw słoneczne, CD z ulubioną muzyką.
W tych rejsach często wystarcza koc i czysta pościel dostarczane odpłatnie przez armatora.

Zalecane jest, aby rzeczy pakowane były w torby z materiału, a nie walizki, bowiem łatwiej będzie je schować na jachcie a tu nie mamy zbyt dużo miejsca.

W przypadku przelotu samolotem na jacht należy pamiętać o limitach wagowych dla bagażu !

Jak spowodować żeby rejs był udany ? Kto powinien o to zadbać ?
Na takie pytania możecie znaleźć odpowiedź na stronie kpt. Jurka Kulińskiego
Zachęcam do wzięcia pod rozwagę i życzę udanego rejsu :)

Zainteresował Cie któryś z rejsów ? Napisz do mnie lub zadzwoń .
Do zobaczenia na wodzie :)
Copyright Nazwa.pl